Sådan opretter du en lærer-konto

  1. Gå ind på: https://scratch.mit.edu/educators#teacher-accounts
  2. Klik på Request Account
  3. Vælg et brugernavn og kodeord
  4. Vælg fødselsdato, køn og land
  5. Indtast navn
  6. Indtast telefonnummer og sæt flueben i, at Scratch Teamet gerne må ringe til dig for at verificere kontoen
  7. Indtast navn på skolen, din stilling og vælg type af organisation (Elementary School)
  8. Vælg land og indtast adresse
  9. Beskriv kort, hvordan du vil bruge Scratch på skolen
  10. Indtast din e-mail adresse

Sådan opretter du dine elever

Når din lærerprofil er blevet godkendt af Scratch Teamet, og du efterfølgende er logget ind, skal du følge nedenstående steps for at kunne oprette dine elever. Det fungerer sådan, at man som lærer opretter en klasse i Scratch. Herefter opretter man et link, der skal sendes ud til eleverne, hvor de efter at have klikket på det, kan blive tilføjet til klassen.

  1. Øverst i højre hjørne klikker du på dit brugernavn, hvorefter du klikker på ”Mine klasser”
  2. Klik på ”All Classes” i venstre side og derefter ”+ New Class”
  3. Navngiv klassen og lav en kort beskrivelse. Klik derefter på ”Add Class”
  4. Klik på fanen ”Students” og herefter ”Student Sign-up Link”
  5. Klik på ”Generate” og kopier derefter det link, der kommer frem i boksen
  6. Send linket til dine elever
  7. Nu skal eleverne klikke på linket, hvorefter de skal klikke på ”Get Started”
  8. Eleverne skal indtaste brugernavn og kodeord, fødselsdato, køn og land
  9. Eleverne skal klikke på ”Go to Class”