iPad

 

Synes du også, det er på tide, at eleverne lærer at skabe noget på deres iPad i stedet for kun at forbruge det, andre har skabt?

Her lærer du, hvordan du kan gøre eleverne til kreative opfindere af iPad-spil – og samtidigt opfylde de forenklede fællesmål.

Du skal med, fordi…

  • Dine elever fortjener at være digitale skabere i stedet for digitale forbrugere
  • Dine elever vil elske at lære matematik, fysik og natur/teknik ved at lave et computerspil
  • Dine elever lærer lettere, når de har det sjovt

Du behøver ikke kende til programmering eller app-udvikling på forhånd.

Indhold af iPad-spiludvikling til udskolingen

Kurset består af to dages undervisning med en til to ugers mellemrum.

Den første dag handler om værktøjet Stencyl, som vi bruger til at lave mobil-apps til iPad og Android. Her lærer du blandt andet om det grafiske design, om den indbyggede motor til simulering af fysik, og vi bygger spillenes funktionalitet med Stencyls byggeklodser.

På kursets anden dag lærer du at bruge Stencyl i undervisningen. Du får konkrete eksempler på, hvordan du kan strukturere opgaver til eleverne, og hvordan du kan opnå de forenklede fællesmål i dine fag.

Dag 1: Forstå Stencyl

  1. Stencyls struktur
  2. Sådan laver du figurer og animationer
  3. Sådan bygger du en bane
  4. Dit spils funktionalitet – programmering med Stencyls byggeklodser
  5. Når figurer kolliderer
  6. Mere om grafik og lyd
  7. Programmering med variable
  8. Stencyls fysikmotor

Dag 2: Stencyl i undervisningen

  1. Didaktikken i programmering og computerspil
  2. Simuleringer med Stencyls fysikmotor
  3. Data-opsamling med variable
  4. Geometri i Stencyl

Praktiske oplysninger

Undervisningen foregår hver dag fra kl. 9:00 – 15:00.

Du må forvente 2-3 timers hjemmearbejde mellem de to kursusgange.